Вибір запчастин для роликових ковзанів: поради щодо заміни коліс, підшипників та гальм
Механізм роликових ковзанів, як і інші механічні пристрої, з часом може вийти з ладу. Якщо ваші клієнти катаються на роликах всього кілька разів на рік, то вони можуть прослужити кілька років. Однак при регулярному використанні, особливо протягом півроку, знадобиться заміна коліс, підшипників або гальм. Якщо ролики використовуються для катання по асфальту або нерівних поверхнях, то заміна початкових компонентів стане неминучою. Щоб уникнути покупки нових роликових ковзанів, достатньо вчасно замінювати необхідні деталі. На жаль, рама не підлягає ремонту, тому рекомендується купувати ролики з алюмінієвою рамою, а не пластиковими. Хоча алюмінієві моделі можуть бути дорожчими, економити на якості не варто.
Основні правила при виборі запчастин до роликів:
1. При заміні коліс слід враховувати два основні параметри: діаметр і жорсткість. Діаметр коліс варіюється від 40 мм до 120 мм. Для екстремального катання краще вибирати менший діаметр. Для помірного катання в парках оптимальним буде діаметр від 73 мм до 82 мм. Для швидкісного катання рекомендується максимальний діаметр. Жорсткість коліс також відіграє важливу роль. Для звичайної їзди підійдуть колеса жорсткістю 78A, 80A або 82A. Для швидкого катання вибирайте колеса жорсткістю вище 82A. Важливо зазначити, що при збільшенні ваги користувача, необхідно вибирати більш жорсткі колеса. Наприклад, якщо вага перевищує 70 кг, жорсткість коліс повинна бути не менше 83A, що допоможе зменшити швидкість їх зносу. Чим вища жорсткість, тим вища зносостійкість. Рекомендованим матеріалом для коліс є поліуретан.
2. Підшипники класифікуються за шкалою ABEC, яка включає 5 рівнів точності: 1, 3, 5, 7 і 9. Моделі ABEC 1 і 3 відносяться до менш точних і більш доступних варіантів, тоді як ABEC 5 і 7 ідеально підходять для звичайного катання. Моделі ABEC 9 забезпечують якість класу люкс. Чим вищий рівень точності, тим швидше і комфортніше буде їзда.
3. Гальма не встановлюються на всіх моделях, але якщо на ваших роликових ковзанах вони присутні, їх також доведеться змінювати з часом. Існують два види гальм: ножне і ручне. Ножне гальмо встановлено на правому ковзані у вигляді виступу, при цьому гальмівна колодка нерухома, тоді як ручне гальмо динамічне. Заміна гальм необхідна, коли утримуючий болт починає дряпатися об асфальт. Процес заміни простий: необхідно витягти болт, встановити нове гальмо і зафіксувати його.
Для збільшення терміну служби роликових ковзанів не забувайте про їх регулярний догляд і обслуговування.